rbr.onlineracing.cz

Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí

26.07.2009 17:12

 

V pátek a sobotu se konal další závod Rally Cupu 2009. Prvenství v kostelecké rally obhájil domácí Jan Melša se svojí půvabnou navigátorkou Zuzkou Paľkovou a Mitsubishi Lancer EVO 9. Na stupních vítězů jej doplnili piloti Lancerů osmé evoluce Vašátko a Vajsejtl.


 

Cíl soutěže, která měl 84,4 ostrých kilometrů, spatřilo celkem 58 posádek, tedy více než polovina startovního pole. Nejrychleji zvládl celou trať Jan Melša, který oproti předchozím závodům vyměnil Lancer EVO 8 z dílen AP Motorsport za EVO 9 od Motorsportu Kopecký a v cíli se radoval z vítězství s náskokem téměř minuty na druhého v pořadí. Jako druhá byla klasifikována posádka Vašátko - Moravec jedoucí právě s vozem, který dříve sloužil Melšovi. Třetí místo absolutně obsadili Jan Vajsejtl a David Majer, kteří ztratili na vítěze další více než minutu. Druhý po páteční etapě Martin Šikl s Lancerem EVO 9 ztratil hned na první zkoušce druhého dne více než tři minuty a stíhací jízda ho v závěru vynesla na desáté místo. Vydatný déšť, který pravidelně zkrápěl tratě rychlostních zkoušek v každé sekci hned několikrát odplavil naděje na pódiové umístění pro Poláka Urbanowicze s BMW M3, jehož zadokolka byla na suchém povrchu velmi rychlá, ale na vodě nemohla konkurovat čtyřkolkám ani dravě jedoucím škodováckým Kit Carům. Čtvrté místo absolutního pořadí totiž obsadil vítěz třídy A2 Ladislav Kopelent a hned za ním dokončil soutěž Jiří Hladík, jako vítěz nejslabší A1. Do první desítky se ještě vešli Ehl a Vodička s Lancery a Stránský s Imprezou. Těsně za hranicí top ten zůstal nejrychlejší historik a to Opel Kadett v rukách Petra Šimurdy.

Ilustrační foto


Třídu A3 s přehledem vyhrál polák Dandys s Hondou Civic Type-R, druzí v cíli byli Brousek s Ouřadou a tradičně žlutou Fabií RS a ze třetího místa se radovala rodinná posádka Sitných s výrazně starším Nissanem Sunny. Soudobé šestnáctistovky, tedy třídu A2, již tradičně vyhráli manžele Kopelentovi s jejich velmi silnou Felicí Kit Car. Druhé místo obsadil Bedřich Vršanský s mladoboleslavským kitem o generaci mladším, tedy Fabií Kit Car a třetí dorazila do cíle posádka Kolář - Pencl se Škodou 120S. Nejslabší třídu soudobých vozů A1 vyhrál již zmiňovaný Jiří Hladík s navigátrorkou Petrou Veselou a osvědčeným "Mazlíkem", tedy Felicií Kit Car 1400. Na technické trati dokázali výrazně poodjet jinak velmi rychlým Swiftům, které obsadili zbytek bedny a to v pořadí Nováčkovi a Steiner s Pelcnerem.

Ilustrační foto


Absolutně nejrychlejším historickým vozem byl Opel Kadett GT/E Petra Šimurdy a Milana Dlouhého, kteří zároveň zvítězili ve třídě H5. Zajímavostí této třídy byl návrat Jana Sudy na tratě Rally Cupu po těžké havárii v Rokycanech. S vozem bez pohonu všech kol sice letos poprvé spatřil cíl, bohužel však jako absolutně posledí, když na RZ 2 kvůli problémům s kardanem ztratil více než čtvrt hodiny. Ve slabší třídě H4 předčil v souboji škodovek Zeman Vostrého. H3 se stala kořistí posádky Padrián - Jiroud se Škodou 120S, druhé místo bral Tejkal se Škodou 110 L a třetí různou Škodovkou na stupních vítězů byla 130 LR posádky Sychra - Červinková. V H2 opět zvítězil vůz s okřídleným šípem ve znaku, tentokrát se jednalo o 110 L posádky Pat a Mat. Ze dvou Trabantů v cíli se z vítězství v H1 tentokrát radovali Kotek se Svatošem a jejich tradičním "Subaru - Trabantem".

Ilustrační foto


Zpestřením zajímavé soutěže byl start Tomáše Tomečka s dakarskou Tatrou a legendárního Moskviche Peklo Rallye Teamu s posádkou Vodehnal - Malina v rolích předjezdců. Na české poměry poměrně neobvyklé a v Rally Cupu nevídané bylo zařazení šotolinových úseků, které však posádky příliš s nadšením nevítaly a městské RZ. Startovní a cílová rampa na náměstí v Kostelci byla také důstojným prostředím pro představení posádek, případně jejich vítání v cíli. 

Ilustrační foto


Kompletní výsledky lze nalézt na webu soutěže a fotogalerii ZDE 

Zdroj: Rally-Mania.cz
Radek Vojtěchovský

 

Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.