rbr.onlineracing.cz

Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí 2009 – komentář

29.07.2009 07:46

 

Třetí soutěž Rallye Cupu 2009, Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí 2009 byla naplánována na termín 24. a 25. července, obsahovala 10 rychlostních testů o celkové délce 85 km. Zajímavostí soutěže byla páteční městská speciálka a 15 % šotolinového povrchu z celé délky vložek. Dvě podvečerní páteční rychlostní zkoušky se odjely za příjemného slunečného počasí, sobota byla celá meteorologických extrémů – posádky dokonce čekaly i kroupy! Kostelecké tratě se tak staly ještě náročnějšími, a tak ze stovky soutěžících se cíle závodu dočkalo pouze 54 dvojic.


Foto: Irena Študantová

Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí 2009 odstartovala po slavnostním startu na kosteleckém náměstí městským měřeným testem a sedmikilometrovou zkouškou Záměl – Kostelec. Nejrychlejším po těchto 10 kilometrech jízdy byl Jan Melša se Zuzanou Palkovou. Vyjeli si devítivteřinový náskok na vítěze z Rokycan – Martiny Šikla a Pecinu. O dalších devět sekund zpět byla první zahraniční posádka – Urbanowicz a Borko s BMW M3. V těsném závěsu se drželi Ptáček (Evo IX) a domácí Vašátko s osmičkovou evolucí Lanceru.


Foto: Irena Študantová

Šestým místem se po páteční etapě mohli chlubit Kopelentovi startujíc tradičně s Felicií Kit Car (první v A2), průběžně sedmou pozici opanoval Koutný s Escortem před další domácí posádkou Zahradník – Čihulka na voze Lancia Delta, kteří byli zároveň i nejrychlejší ze třídy H5. Omelka s červeným Escortem ukončil pátek na devátém místě a nejlepší desítku uzavíral Vajsejtl. Ze třídy A3 jel nejrychleji Polák Danys s Hondou Civic Type-R, „á-jedničky“ vedl Hladík. Mezi historickými vozy do 1600 ccm (H4) průběžně opanoval Zeman se Škodou 130L, H3 pak „Ředitel Hary“. Slabší třídu H2 již od počátku opanoval Hejhal, v nejslabší vévodil Formánek o vteřinu před Rejchrtem (vozy Trabant).


Foto: Irena Študantová

Již ve městě odstoupili bratři Diepoldovi pro poruchu převodovky, po 22 soutěžích odstoupili pro technickou poruchu svého vozu. František Soukup, další ze třídy H3, havaroval s úplně novým vozem Škoda 130 LA na druhé vložce kvůli nefunčkním brzdám, technické závady zastavili na dvojce Vlase, Nováka, Kovaříka mladšího i Suka seniora, který na poslední chvíli zaskakoval ve voze Suzuki Swift za juniora. Elektronika v Hondě CRX nevydržela u Ondřeje Plašila. Technické problémy pozastavili i posádku Rada – Rada, kteří museli na zkoušce několikrát zastavit, pro problémy s kardanem projela posádka Suda – Pech druhou zkoušku rychlostí 30 km/hod. Sportovně se nechali přeřadit na konec startovního pole, aby nebrzdili žádné závodníky. V servisu součástku vyměnili a v sobotu si mohli užít 8 RZ s novým vozem, který se jim podařilo postavit po hrůzostrašné havárii z Rokycan, předchozího podniku Rallye Cupu.


Foto: Irena Študantová

Již v ranním servisu bylo jasné, že sobota bude velmi obtížná. Počasí udělalo ze soutěže opravdu těžkou zkoušku jak pro posádky, tak i pro jejich vozy. Prvenství z loňského ročníku obhájila československá posádka Melša – Palková, využívajíce vozu Mitsubishi Lancer Evo IX z dílen Motorsport Kopecký. Druhé místo vytěžila z bláta, vody a těžkých zkoušek další domácí dvojice – Leoš Vašátko a Kamil Moravec, kteří soutěžili s Lancer Evo VIII (ex-Arazim). Třetí místo z Rokycan obhájili Jan Vajsejtl a David Majer s modrým vozem stejného výrobce jako první dvě posádky. Pod stupni vítězů a zároveň jako první dvoukolka dokončili manželé Kopelentovi se Škodou Felicií Kit Car (1. v A2), o 17 vteřin byla pomalejší další posádka mladoboleslavského Kit Caru – Hladík s Dolečkovou (1. v A1). Šestá a sedmá pozice patřila dalším Lancerům deváté evoluce v pořadí Matěj Ehl a Richard Kirnig. Až na osmé místo se propadla polská dvojice BMW M3 Urbanowicz – Borko, se zadním náhonem ovšem předváděli parádní show. Do top 10 se vešel ještě Stránský se Subaru a nejrychlejší desítku uzavřel Šikl, vítěz z druhého závodu RC09.


Foto: Irena Študantová

Po Zahradníkovo odstoupení hned na první sobotní zkoušce se vedení mezi historiky ujali Šimurda s Dlouhým s Opelem Kadett a do cíle jej nepustili. Vyjeli i krásný výsledek v absolutním pořadí – 11. pozice a samozřejmě prvenství v H5. V této třídě dojel po pátečních peripetiích s kardanem druhý Suda, třetí byl klasifikován Kraus s Porsche 944. Historiky do 1600 ccm (H4) vyhrál Zeman před Vostrým, oba jeli ve vysokém tempu a své Škody vůbec nešetřili. Padrián s Jiroudem dorazili do cíle na kostelecké náměstí ve 14. absolutním čase, se svojí Škodou 120S tak opanovali třídu H3. Druzí ve třídě dojeli Tejkal se Spilkou, třetí pak s větším časovým odstupem Sychra, kterému se podařilo po květnové havárii při testování vrátit na tratě se Škodou 130LA. Motory nevydržely u Vindušky a Mazucha. Podobně jako Padrián dominoval třídě H3, pak H2 dominovali Hejhalovi. Celou soutěž svoji skupinu vedli a 19. čas celkově je důkazem rychlé jízdy této dvojice. Za nimi hořel souboj o druhé místo, šťastnějším byl Ježek před Svachem, Hosnedl nedokončil. Z vítězství mezi nejslabšími historiky se radovali Kotek se Svatošem. Pomohly jim k tomu i technické problémy soupeřů, Formánek dokonce měnil v noci z pátka na sobotu celý motor, definitivně jej ale zastavilo až nefunkční zapalování. Rejchrt s červeným Trabantem dojel druhý.


Foto: Irena Študantová

Třída A4 kopíruje pořadí na stupních vítězů, z této třídy však odstoupila velká řádka jezdců – Omelku, Koutného i Ptáčka vyřadily z boje havárie, Kubatu seniora pak už po pátku technická závada Lanceru Evo VIII. Šikla zbrzdil defekt a technické problémy vozu. Pilot Hondy Civic Type-R Pawel Danys získal své druhé letošní vítězství ve třídě, po celou soutěž ale o něj bojoval s Brouskem (Škoda Fabia), poslední vložka se pilotu Fabie nepovedla a byl nakonec rád za udržení 2. pozice. Posledním na „bedně“ byl klasifikován Sitný. Během Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí 2009 odstoupili ze skupiny A3 Francouz Laurent, Sláma, Grim, Novák, Poláci Kuklis a Krystian Wieclawek, po haváriích pak Valášek a Tlašek. Vítězství v A2 si s přehledem vyjezdili Kopelentovi, za nimi však bylo velmi těsno. Pohár za druhou pozici si z Kostelce nakonec odvezl Vršanský s Fabií Kit Car, když byl rychlejší o čtyři vteřiny než Petr Kolář na Škoda 120S. O další 2 sekundy zpět dojel Petr Blažek (Peugeot 106). Z této třídy nedojeli Nešpor, Milowský, Plašil, Vlas či Slavik. Skupina vozů do 1400 ccm byla jednoznačnou záležitostí pro Hladíka, čtyři minuty po něm dorazil do cíle Nováček a dalších 24 vteřin poté Steiner (oba Suzuki Swift). Penalizace může litovat čtvrtý Trojan, pátým místem zaujal Bíško. Šmidlíkům vystavily stop brzdy, Mandausovi pak poloosa. Balcárek se zaskakujícím spolujezdcem a "díky" prasklé poloose havaroval, ze 7 polských Fiatů Seicento a Cinquecento se do cíle nedostalo 5 z nich.


Foto: Irena Študantová

 

Celkové výsledky Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí 2009
1. Melša Jan Palková Zuzana Mitsubishi Lancer Evo IX A4 55:08,6
2. Vašátko Leoš Moravec Kamil Mitsubishi Lancer Evo VIII A4 + 53,7
3. Vajsejtl Jan Majer David Mitsubishi Lancer Evo VIII A4 + 2:16,0
4. Kopelent Ladislav Kopelentová Helena Škoda Felicia Kit Car A2 + 2:22,6
5. Hladík Jiří Veselá Petra Škoda Felicia Kit Car A1 + 2:39,5
6. Ehl Matěj Sveřepa Michal Mitsubishi Lancer Evo IX A4 + 2:52,3
7. Kirnig Richard Bartoš Martin Mitsubishi Lancer Evo IX A4 + 3:45,8
8. Urbanowicz Arkadiusz Borko Tomasz BMW M3 A4 + 3:46,6
9. Stránský Jiří Brabec Luboš Subaru Impreza A4 + 3:56,0
10. Pokorný Zdeněk Nacházelová Martina Mitsubishi Lancer Evo IX A4 + 4:17,8

Celkové výsledky na ewrc-results.com
Průběžné neoficiální výsledky Rallye Cupu 2009 také na ewrc-results.com.


Foto: Irena Študantová

Těžká kostelecká soutěž je tedy za námi, další soutěží Rallye Cupu 2009 bude 8. Rallye Železné hory, která je připravena na sobotu 15. sprna 2009. Na posádky bude čekat 6 RZ o celkové délce 66 km. Více informací na stránkách pořadatele: www.rallyepardubice.cz.

 

Zdroj: eWRC.cz

Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.